HTML

Ezüstpatak

Hová tűnt Sábossy Elvíra? {Dissappearance of Elvira} Bognár Gábor: Ezüstpatak SilverStream Eltűnik Magyarország délnyugati részén egy tizennyolc éves diáklány, Sábossy Elvíra, a milliárdos Sábossy Félix báró lánya. Félix megbízza a lecsúszott, de jó hírű magánnyomozót, Arany Rafaelt, hogy kerítse elő a lányát. Miután a férfi elindul a meglehetősen halvány nyomokon, eljut egy lepukkant kocsmába, ahol a szimatolása miatt alaposan helyben hagyják. Egy kicsiny házban, az öreg Rosta Emil éjjeliőr otthonában tér magához. Kezdeti lábadozás után kiderül, hogy egy kisvárosba sodorta a „szerencséje”, mely meglehetősen titokzatos, és különös, akárcsak a lakói. Feltűnik egy öreg nő, Leonóra aki jól ismeri Elvírát, de néhány homályos információ közlése után mindíg eltűnik a nyomozó elől. Rafael megismerkedik a helyi vendéglő tulajdonosnőjével, Klotilddal, a polgármesterrel, Alfonzzal, és öccsével Alberttel, Valterral, az erdésszel, Lénárddal a csövessel, Hermannal a fotóssal, Teofillal a magába zárkózó különc tudóssal, Strauszer Elekkel az orvossal és Antallal a rettegő rendőrrel. A nyomozás előrehaladtával egyre megdöbbentőbb dolgokra derül fény, nemcsak az eltűnt lányról, hanem a városról, és annak lakóiról is. Ahogy telnek a napok, úgy bukkan fel egy - egy fontosabb nyom. Mindenki gyanúsnak tűnik. A legmegdöbbentőbb, hogy a Ezüstpatakban nem működnek a telefonok, nincs posta, sem internet. Minden ház, minden bokor, s minden lélek titkot rejt. Úgy tűnik, hogy a kisváros lakói rettegnek valamitől, de mélyen hallgatnak A nyomozó idővel mindenre rájön, s a valóság minden képzeletét felülmúlja.

Friss topikok

  • Bognár: 2008 január 8: Elkészült a Storyline most már tényleg végső verziója, a 4.3. A történet úgy érzem... (2008.08.19. 16:50) kronológia

Linkblog

Archívum

kronológia

2007.03.31. 11:09 Lucius-x

 

Alkotói kronológia

 

 

                       Ezüstpatak

                          Silverstream

 

 

2006 október 17:

Elhatározásomat, hogy a legendás Twin Peaks ihletésére, egy misztikus sorozatot készítsek, már korábban is tervbe vettem, de csak ezidőtájt ragadtam tollat, {klaviatúrát}hogy le is írjam elképzelésem a sztoriról.

 

 

2006 október 26:

A treatment elkészítése. Igyekeztem finomítani valamicskét a történeten, a szereplők jellemén, és kapcsolataik milyenségén. Igaz, még így sem tökéletes. Ugyanakkor elhatároztam, hogy kapcsolatba lépek lehetőleg minél több filmes szakemberrel. Igazándiból Filmművészeti főiskolásokra gondoltam. Sikerült beszereznem egy jó szakkönyvet a sorozatkészítésről. Krigler Gábor: Hogyan írjunk tévésorozatot c. művéből igyekszem minél inkább elsajátítani az ismereteket, melyek elengedhetetlenek a sorozat készítéséhez.

 

 

2006 november 6:

Egyelőre még nem beszéltem egy szakemberrel sem, de a tartalomtervet folyamatosan írom. Már a hetedik résznél járok. Számomra is megdöbbentő, hogy az írás folyamán ujabb és újabb ötletek jutnak eszembe, ráadásul ezek a részletek illeszkednek is a történetbe, és a cselekménybe. Akinek eddig megmutattam a treatmentet annak mind tetszett. Lehet, hogy tényleg jó a sztori????

 

 

2006 november 17:

Átalakítottam a sorozattervet, így hét-nyolc rész helyett csak hat rész lett. Így lehetővé vált, hogy egy részbe több minden beleférjen, és ezáltal hosszabb is legyen. Ennek ellenére még mindig nem tudom, hogy egy rész milyen hosszú is legyen. Vagy 40 perces vagy 1 órás időtartam lenne megfelelő, de talán az előbbi.

 

 

2006 december 6:

Elhatároztam, hogy a tartalomtervet jelentősen átalakítom, kibővítem. Mégsem csak hat rész lesz mint azt korábban terveztem, hanem legalább tíz- tizenöt, hogy még több ötletet tudjak belesűríteni. A forgatókönyv írásába majd valamikor február környékén fogok belekezdeni. De addig is a tartalomtervvel {storyline}fogok foglalkozni. Sokadszori átolvasás után jöttem rá, hogy a történetet, illetve Rafael nyomozását túl hamar fejeztem be, ráadásul logikátlanul is, és kihagytam néhány releváns lépést. Ezt mindenképpen orvosolni fogom. Annál is inkább, mert a kihagyott részek beillesztése még izgalmasabbá, sejtelmesebbé teszi a sztorit.

 

2006 december 14:

Úgy tűnik, hogy a storyline elnyerte végső formáját. A történetet 80%-ban átírtam, és három új mellékszereplő is belekerült a történetbe. A végkifejlet elég megdöbbentőre sikerült. Úgy vélem az átdolgozás csak jót tett a történetnek. Új rejtélyek, új helyzetek születtek. Szerencsére, ezúttal logikusan építettem fel a cselekményt, végig fenntartva a feszülséget. Igaz, Klotild és Rafael bimbózó románcának mélyebb bemutatására szakíthattam volna több időt, de hát Ezüstpatak városában ténykedő természetfeletti erők keresztülhúzták mindkét szereplő céljait. A jó és a gonosz küzdelmének folytatását pedig az olvasó képzeletére bízom.

 

 

2006 december 21:

Úgy tervezem, hogy a pilot epizód másfél órás lesz, ugyanúgy mint a Twin Peaks esetében. Igaz, nem lesz két évad, mint a legendás sorozatban, hiszen mindössze hét rész lesz. A többi részt 40-50 percesre tervezem.

 

 

2007 január 14:

Tanulmányoztam a forgatókönyv formátumokat, s mivel szívemhez leginkább az amerikai verzió áll közelebb {a TP is ebben a formában íródott}, így jómagam is ezt fogom használni. Van két nagyon jó formázó  szoftver, melyet ajánlottak, majd letöltöm valamelyiket, esetleg mindkettőt a netről. A Word sajna annyira primitív {legalábbis a forgatókönyv íráshoz}, hogy iszonyú erőfeszítések árán tudnám csak elfogadható szintre tornázni a forgatókönyvet.   

 

 

2007 január 20:

Elkészítettem egy közel két perces „bemutató” filmet a sztoriról. Az érdeklődés felkeltésére, talán alkalmas lesz, mindenesetre forgatok majd egy másik verziót is, ami jóval látványosabb, no és persze hosszabb lesz.  A casting-on még nem gondolkodtam. Még messze van a szereplőválogatás.

 

2007 január 26:

Több internetes fórumon is „bemutattam” a sorozattervemet, s igen nagy százalékban tetszett is az embereknek. 20 emberből csupán egynek nem jött be a sztori {több mint kétszázan olvasták, de csak ennyien alkottak róla véleményt}Nem mondom, hogy ez elenyésző, mert számomra minden vélemény fontos. Bíztattak, hogy kitartó legyek eme célom megvalósításában. Úgy legyen!

 

 

2007 január 29:

Miközben a japán kultikus horror sorozat, a Kör első részét néztem, rájöttem, hogy inkább filmet készítek a történetből, és nem sorozatot. Belegondoltam, hogy sokkal könnyebb dolgom lenne ha egy nagyjátékfilmet – mondjuk 130-140 perceset – készítenék, hiszen a forgatókönyvet is egyszerűbb egybe megírni. Apropó forgatókönyv. Letöltöttem a Dramatica, és a Final Draft forgatókönyv készítő szoftvereket, melyekkel elkészíthetem a sztorim forgatókönyv változatát. {igaz, ezt már régóta terveztem, de a lusti természetem miatt mindezidáig elmaradt.} Megfordult a fejemben továbbá az is, hogy más címet adok a filmnek. Elvíra helyett a város neve, EZÜSTPATAK lesz az új cím. {nemrég mutatták be a Lora c. magyar filmet, ezért is választottam más címet a művemnek}

 

 

2007 február 3:

Elkészült a 3.0-ás storyline, ami igen jelentős változást hozott a 2.0-ás verzióhoz képest. A történet még kerekebb, logikusabb lett, ugyanakkor megválaszol olyan kérdéseket is, amit a korábbi verzió nyitva hagyott.

 

 

2007 február 11:

Néhány napja elkezdtem írni a forgatókönyvet. Ahogy az lenni szokott egy író életében, írás közben újabb ötletek jutottak eszembe. Viszont elég lassan haladok, hisz a dialógusok kitalálása nem könnyű feladat. Szerencsére a storyline rengeteget segít a történet mesélésében.

 

2007 február 17:

Kaptam egy nagyon jó észrevételt az egyik netes sráctól, a sztorimmal kapcsolatban. Ráébresztett egynémely hibára, amiket a storyline újabb átdolgozásával immáron a 4.0-ás verzióval küszöbölök ki. A történet végét újfent gyökeresen átírtam, s olyan megdöbbentő fordulatokat kreáltam, hogy magam is meghökkentem.{öndicséret nuku!} 

 

 

2007 március 6:

Meglehetősen elhanyagoltam a forgatókönyv írását. Bele kell húznom, nemcsak azért, hogy jó legyen, hanem azért is, hogy egyáltalán elkészüljön. A storyline-on újabb változtatást nem tervezek. Úgy vélem a 4.0-ás változat már „eladható”. Viszont nem tudom, hogy maga a forgatókönyv melyik verziónál forrja ki magát. Lehet, hogy csak a 4.0-ás vagy az annál is újabb lesz jobb. Majd kiderül.

 

2007 március 25:

Újfent elhanyagoltam a forgatókönyv írását. Érdekes módon, ha a Twin Peaks zenéjét hallgatom, az írás is jóval könnyebben megy, és az ihlet is végre megszáll. {inkább az ihlet szálljon meg, mint Bob!} A kérdés továbbra is adott: Hová tűnt Sábossy Elvíra?

 

2007 április 5:

Csiszolgatom a forgatókönyvet. Úgy gondolom elég nehéz dialógust írni. A karaktereknek személyiségük van, és ennek fényében tükröződik minden egyes szavuk. Rájöttem, hogy a szereplők személyiségét még jobban ki kell dolgoznom, s ez nem is olyan könnyű feladat. Némileg segít a főszereplők jellemzéséről írt dokumentumom, de mindettől függetlenül bőven van még mit javítanom. Igaz, időm is mint a tenger....

 

2007 április 16:

Rafael megérkezett Ezüstpatakba. Érdekes. Valahogy egész másmilyennek képzeltem a megérkezését, mint amilyennek a forgatókönyvemben leírtam. No persze más a storyline és más a forgatókönyv. Akárcsak a nyomozó, én is meglepődtem. Szinte vibrál a levegő a természetfelettitől. Minden ember, minden épület, minden fa titkot rejt. Nem evilági összecsapás van készülőben a jó és a gonosz erői között.

Ezüstpatakot áthatja egyfajta megfoghatatlan, megmagyarázhatatlan misztikum. Az itt élők folytonos rettegésben élnek. És hol van Elvíra? Rafael nyomozó beveti minden tudását, hogy megtalálja és hazavigye a lányt.

Az erők koncentrálódnak......

2007 május 4:

Gondolkodtam a forgatókönyv 1.1-es verzióján. A szereplők jellemén kell még csiszolnom, illetve a dialógusokon. A korpándi kocsmajelenet fantasztikusan sikerült, s ezt öndicséret nélkül gondolom. A többi viszont szinte kivétel nélkül javításra szorul. A 2.0-ás verzió valószínüleg csak a teljes befejezés után készül el. Míg írom a forgatókönyvet, addíg maximum 1.9-ig megyek. A 2.0-tól a verziók már a kész íráson való módosításokról, csiszolgatásokról fognak tanúbizonyságot tenni. Nem tudom mikorra keszülök el vele teljesen. Néhány hónap biztos kell. Azt, hogy egyáltalán lesz-e belőle film, azt nem tudom, de a forgatókönyvet mindettől függetlenül be fogom fejezni.

 

2007 május 12:

Elkészítettem a szereplők karakterprofiljának 2.0-ás verzióját. Nemcsak kibővítettem a főszereplők jellemrajzát, hanem jellemeztem néhány szóban a mellékszereplőket is. Enyhén kiforrottabbak lettek a karakterek. Ez persze segít a forgatókönyv írásban is. Ha lesz elég pénzem elkészíttetem {megterveztetem} a project honlapját is. Az ár 50-150 ezer között mozog.

 

2007 június 3:

Miután végignéztem A titkos ablak c. Johny Depp filmet {Stephen King regényéből készült}, ihletet kaptam, a végső csavarból. Ennek fényében, a sztorim legvégét kissé átirtam, illetve megtoldottam egy újabb csavarral, ami még inkább döbbenetessé teszi az egész történetet. Csavar csavart követ a kitalált sztorimban, ami végül egy meglehetősen szokatlan végkifejletbe torkollik. Lényege, hogy a történetet bizonyos tekintetben nyitva hagyja, s így némi gondolkodásra készteti az embert. Hogyan is történt ez valójában?

   

 

2007 június 25:

Belelendültem a forgatókönyv írásába. Zajlanak az események. Rájöttem azonban, hogy túlságosan elhúztam a dialógusok miatt a fk. terjedelmét. Ugyanis minden oldal, 1 percnek felel meg a filmben, s már a 38. oldalnál/percnél járok, s szinte alig történt még valami. Ha nem sűrítek, akkor akár 200 oldalasra is nyúlhat a forgatókönyv.

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ezustpatak.blog.hu/api/trackback/id/tr8252923

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lucius-x 2007.06.28. 10:31:40

SÖTÉT TITKOK


Hová tűnt Elvíra? Ki a kockás inges? Mit akar? Miért járkál éjjel az erdőben? Mik azok a jelek a fatörzsön? Miért nem szabad megérinteni a fát? Miért nem lehet elhagyni Ezüstpatakot? Miért nem működnek a telefonok? Miért nincs internet? Hova tűnnek el az emberek? Mi a Sábossy bárók titka? Mit titkol a polgármester? Mitől retteg az egész város? Mi az a furcsa zaj ami a rég elhagyott romos gyárépületből szűrődik ki? Mi az a kék vibrálás az erdőben? Mit tudott meg Teofil? Mi van leírva a titkos naplóban? Ki a kislány? Ki a rejtélyes öregasszony? Honnan tudja, amit tud? Ki valójában Medárd apja? Miért menekült el Elek? Mi a fasz van ebben a kibaszott városban?


Bognár Gábor: Ezüstpatak

Hová tűnt Elvíra?
{disappearance of Elvira}


Történet: Bognár Gábor
Forgatókönyv: Bognár Gábor


Ezüstpatak: magyar experimentális thriller, a Twin Peaks nyomán

Bognár 2007.10.12. 15:22:14

„Különös alak les rád egy csillagtalan éjjel
Ott, ahol sóhajok szállnak feléd a széllel
Szótlan rettegés ül az ősi fák tetején
Eltűnt egy lány a hajnal mezején
Az ébredő reggel többé már hiába hívja
Hol van Elvíra? Hol vagy Elvíra?”

„Sötét erdő mélyén titkos út vezet át a fájdalom hitehagyott birodalmán.
Mikor a megtört lélek sikolya belevész a sötét homályba, felvillan vibrálva a fény.
A küszöböt átlépve a szellem örökre foglya marad a kín olthatatlan lángjának.”

Részlet Teofil titkos naplójából

Bognár 2007.10.31. 19:33:36

Kissé primitívnek, és mesterkéltnek érzem, hogy az általam kreált történetnek íly’ módon írjam meg a mondanivalóját, de talán ez nem olyan nagy „szégyen”, hogy ne lehessen ezt nekem elnézni, megbocsátani.

Nos, először is: mit jelent a cím? Szinkronicitás. Carl Gustav Jung pszihoanalitikus fogalmazta meg legelőször ezt a kifejezést.
Idézet a wikipédia lexikonból:
„A mások által hagyományosan leírt három jelenségen túl (ezek: idő, tér, okság) létezik egy negyedik, ez a szinkronicitás. Szinkron jelenségekről akkor beszélünk, ha valamilyen külső esemény és egy belső (archetipikus) esemény véletlen módon egybeesik, egy időben jelenik meg. Erre példa: meghal egy ember és megáll az óra a halottas szobában. Ezek a jelenségek vonatkozhatnak életre, halálra, születésre, szerelemre, stb… (ezek archetípusok). Akkor tapasztal az ember szinkronicitást, amikor szoros kötődés alakul ki vagy szűnik meg közte és egy másik ember között. Pl.: szerelmesek egy időben ugyanazt álmodják. A szinkronicitás elvén alapul a telepátia, az asztrológia, a Ji King és az UFO-jelenség is. Az ókori égi látomások feltűnően hasonlítanak az UFO-jelenségre, ez a mi korunk által alkotott változata a Messiás várásának.”
Igaz a történetem csak érintőlegesen kapcsolódik a fogalom jelentéséhez.
A story egy rejtélyes körülmények között eltűnt lány utáni nyomozásról szól. Arany Rafael magányomozó, a lány apjának megbízásából kerül az események sűrűjébe. A történet egy álmos vidéki kisvárosban, Ezüstpatakban játszódik, mely tele van fura emberekkel. A nyomozás lassan felfedi, hogy az ismert világunkon túl van egy másik világ, a természetfeletti szféra. A cím értelme – szinkronicitás – itt világosodik meg ugyanis a két világ „összeköttetésben” szinkronban {párhuzamos létfszérában} van egymással, és hatnak is egymásra valamilyen módon. Másik szemszögből nézve létezik a jóság és a gonoszság szinkronicitása is, melyet a történetben nem a két világ {az anyagi, mint jó, és a szellemi, mint rossz} jelképez, hanem e két viselkedésmód Ezüstpatak városában {akárcsak bárhol másutt a Földön} egy időben, egy helyen van jelen. A történetben megelevenedő karakterek ennek fényében kisebb-nagyobb mértékben egyik vagy másik oldalt képviselik. A polgármester, Ecset Alfonz például a totális gonoszt testesíti meg: hatalomvágyó, erőszakos, önimádó, semmitől sem riad vissza, csak a saját érdekeivel törődik, átgázol mindenkin aki az útjába kerül, impulzív, és rettenetes titkokat őriz. Az erdész, Mosoly Valter is a sötét oldalt erősíti, aki a természetfeletti hatalmat a saját céljára akarja használni, igaz, ő csak keresi a módot míg a polgármester már továbblépett ezen, s használja is ezt az erőt. A báró – az eltűnt lány apja – is a rossz oldal képviselője. Lánya nemhiába menekült el előle. Arany Rafaelt talán hitetlennek, racionálisnak lehetne nevezni. Nem hisz a másik világban, de végül kénytelen szembesülni vele, s ez lesz a veszte. {lásd később}
Érdekesebb karakter Szürke Leonóra aki valamilyen módon kapcsolatban van mindkét világgal, de ő a jó oldalon áll. Igyekszik segíteni információkkal a nyomozást, de Rafael szkepticizmusát nem tudja áttörni. Alakját rejtély övezi, hisz halottnak hiszik, sőt a nyomozón kívül senki sem látja...Sáros Teofilt, a tudóst nehezen lehetne beskatulyázni, hogy melyik oldalhoz is tartozik. Bátyja a sötét erők áldozata lett gyermekkorában, s a titok nyitját kutatja, segítve a pesti nyomozó ténykedését.

Hadnagy Herold a rendőr, és a fotós Fényes Ármin amolyan „hétköznapi” figurák, akik mit sem tudnak a körülöttük lévő dolgokról. Ármin inkább kíváncsi mint tevékeny, a hadnagy meg elpuhult, alamuszi fickó aki inkább tudomást sem vesz a bajról. A polgármester agresszív öccse, Miksa annyiban „sötét” karakter, amennyiben csak a célját {Klotild meghódítását} akarja mindenáron elérni, függetlenül a nő akaratától. Barátjával, az erdésszel együtt a sötét oldallal kacérkodik, de még nem fertőzte meg a totális gonosz.
Kéke Lénárd, a csöves egy igazi kaotikus karakter aki mindkét oldalt szolgálja. Információival hol itt, hol ott házal. Annyiban gonosz, hogy a rossztól nem határolódik el, holott ismeri annak természetét ugyanúgy közösséget vállal vele, mint a jóval. Rosta Emil a nyomozó szállásadója, és Fehérhegyi Klotild az XY vendéglő tulajdonosnője egyértelműen a jó oldalon állnak. Nemcsak, hogy nem ártanak senkinek, hanem Rafael nyomozását is segítik a maguk ügyefogyott módján. Emil, akárcsak Teofil, igencsak érintett az ügyben, hiszen neki a felesége lett a gonoszság prédája. Strauszer Elek, az orvos merőben más kategória. Tele van titokkal rendkívül introvertált, de korántsem barátságtalan. Ő az, akit leginkább hidegen hagynak a történtek, de nem az érdektelenségéből fakadóan, hanem a múltjának keserű emléke kényszeríti rá a „mindentől távol lévő” ember szerepét.

RAFAEL VESZTE
A nyomozó egyetlen célja, hogy megtalálja lányt. Hidegen hagyja, hogy a bárónak miért is fontos előkeríteni a lányát. Az események előrehaladtával újabb és újabb információk látnak napvilágot a „másik oldalról” {Leonóra információi, Teofil megfejti a hieroglifák jelentését, no és persze Tutaj, a beszélő papagáj megnyilatkozásai.} Rafael elengedi a füle mellett a „megfoghatatlan” tényeket, és önmagában bízva halad előre. Az erdőben lévő különös fa kapuként működik a világok között, mely úgy tűnik, csak egy irányba nyitható. A kék vibrálás viszi át a lelkeket a másik oldalra. Rafael végső bukását az okozza, hogy negligálja a jó és a gonosz harcát, csak a saját – ehhez képest jelentéktelen – célját akarja elérni. A barlang, hasonlóan a kultikus Twin Peaks sorozathoz, itt is a természetfölötti birodalom szimbolizációja. Az egyik csarnokban a férfi találkozik egy fekete csukjás alakkal, egy bukott angyallal, de éppúgy nem törődik vele, mint a másik helyiségben lévő a jó oldalt képviselő kutyás kisfiúval. A kisfiú kijelentése „CSAK EGY ÚT VAN, MELY KIVEZET INNEN” jelképezi a megtérést, az Istenhez való fordulást, ami az egyetlen esélye az embernek a gonosz ellen. Rafael tehát elfut a jóság mellett, s mivel a jón kívül csak a gonosz van, így végül elnyeri méltó „jutalmát”. Örökre a gonoszság fogja marad.

Bognár 2007.11.22. 16:36:42

2007 augusztus 4:
Új technikát alkalmazok a dialógus írásnál. Külön oldalakon írom a párbeszédeket, amiket akár teljesen átdolgozva ültethetek át a készülő forgatókönyvbe. A történetet egyre mélyebben dolgozom ki, és az eddig késznek hitt storyline-t is javítanom kellett ez miatt. De nem baj! Sőt! Minél kiforrottabb a történet, annál jobb. Árnyaltabbak lettek a karaktarek is, és kiderül az is, hogy ki kivel milyen viszonyban van. Sőt, az is, hogy miért. A fordulatok egymásra épülve követik egymást, egészen a végkifejletig. A feszültség fokozatosan nő, minden egyes részlet felderítésével.


2007 augusztus 6:
Elkészült a bizarr vers, mely ragyogóan körülírja azt a megfoghatatlan ugyanakkor mégis érezhető, és mindenütt jelenlévő rejtélyes, különös, és félelmetes légkört, ami körbefogja Ezüstpatakot, és a benne élők mindennapjait, gondolatait, és viselkedését. Ez a légkör, mely mindenre rányomja a bélyegét. Ott vibrál a levegőben, ott száll a szélben, ott csillog az emberek szemeiben. És a fák, ó a fák...


2007 augusztus 30:
Ha mélyebben belegondolok, a sztoriból mégiscsak kijönne egy legalább 10 részes sorozat. Liza történetét is jobban ki lehetne dolgozni, akárcsak Strauszer Elekét. Mindkét karakter megérne legalább 1-1 részt. No persze a főhős, Arany Rafael magánnyomozó élete, és múltja sem piskóta....A sorozat jobban be tudná mutatni az ezüstpataki hétköznapokat. Megfordult a fejemben, hogy a sorozat – akárcsak a Twin Peaks esetében – a folytatása lehetne a filmnek. {bár ott a sorozat készült el először majd az előzményeket egy mozifilmben mutatták be egy évvel később}


2007 szeptember 22:
Igaza volt Ernest Hemingway-nek, amikor ezt írta: The first draft is everything of shit. Valóban, az első változat, bármit is írunk, mindenképpen hagy kívánnivalót maga után. Újra, és újra át kell írni, csiszolgatni, finomítani. Nálam a dialógusírásnál van hatalmas gond. Az még csak hagyján, hogy nem „laza” a karaktereim szövege, de annál nagyobb hiba, hogy a személyiségük egyáltalán nem tükröződik vissza a beszédükből. Szinte jellemtelen, érdektelen minden egyes szareplőm. {sic.!} Talán ha sokszor átdolgozom, mélyebben átgondolom a szituációkat, s a rájuk adott reakciókat, a szereplők végre a személyiségükhöz mérten lépnek majd interakcióba a környezetükkel. Így viszont olyan, mintha lélek nélküli robotokat szerepeltetnék. Egyik karakteremhez sem lehet kötődni. 


2007 szeptember 27:
Elkészítettem a karakterprofil 2.5-ös változatát, ami lényegében a 2.0-ás jócskán kibővített változata. Egy jó dráma, egy jó történet lényegi alapja a mesteri, végletekig kidolgozott és hihető karakterábrázolás. Éppen ezért nem elég, ha csak összecsapunk pár szót a szereplők jelleméről. Nem kizárt, hogy még ezen túl is mélyítem a szereplők személyiségét.


2007 október 22:
Korábban kieszközöltem némi változtatást az egyes karakterek nevein, hogy ne hasonlítsanak egymáshoz – elkerülendő az összetévesztést – de csak most {22.-én} jegyeztem be ezt a kronológiába. Antal, Albert és Hermann neve lett más. {lévén, hogy Alfonz, Antal, és Albert hasonló nevek} Antal Herold lett, Albertből Miksa, Hermann pedig Árminra változott. Természetesen a lényeg ugyanaz maradt: különös, nem mindennapi nevek használata, hiszen sem a történet, sem a helyszín nem hétköznapi. Viszont ezzel hatalmas munkát zúdítottam magamra, hisz a forgatókönyvben is át kell írnom a neveket, és egyéb apró dolgokat. Ráadásul új ötletek is eszembe jutottak. {hihetetlen, h. már 1 éve megy ez a „műsor”}


2007 október 23:
Átírtam a művem címét Ezüstpatakról, Synchronicity-re. Úgy vélem az új cím jobban „képviseli” a lényeget mint a régi. Ugyanakkor elkészítettem egy műelemzést is, melyben helyett kapott a mondanivaló leírása, illetve néhány összefüggés, illetve szimbolizáció feltárása. Úgy érzem, egyre kiforrottabb a történet....


2007 november 10:
Javában tart a forgatókönyv módosítása. Az elejét jelentősen kibővítettem, néhány releváns jelenettel, és a megváltozott nevek átírására is fordítok időt. Pár dialógust is átírtam, hogy a párbeszédek valóságosabbnak tűnjenek, és hogy a szereplők a habitusukhoz méltóan szólaljanak meg.

Bognár 2007.12.18. 17:47:31

Nemrég eszembe jutott egy megdöbbentő befejezés, melyet alternatív befejezésként írok meg. Nagyon ütős! Komolyan!

Sold 2008.01.03. 21:38:18

Hali!

ha még élsz, és forgatókönyvezel is, érdekelne pár tapasztalat, amiket a munkád közben szereztél... még atyai jótanácsok dögivel.
Én jelenleg hobbi szinten (full amatőr) gondolkodom egy kb. 80 perces forgatókönyvben, és beleolvasgattam most a kronológiádba- ha lenne egy kis erőd, írhatnál mailt, van msn címem is.. persze csak ha kedved is lesz hozzá.

Bognár 2008.08.19. 16:50:42

2008 január 8:
Elkészült a Storyline most már tényleg végső verziója, a 4.3. A történet úgy érzem teljesen kiforrott, a character goals is megfelelőre, hitelesre sikeredett, és most már kerek egész lett a történet. Kijavítottam az apróbb hibákat, rávilágítottam néhány fontos cselekményszálra, és optimalizáltam a szereplők személyiségét, és cselekvési stílusát. Strauszer Elek titkát is mélyebben lehet megismerni, ráadásul ragyogóan illeszkedik is a történetbe. {Korábban Eleket meglehetősen elhanyagoltam, de rájöttem, hogy a múljának rejtélyében rengeteg kihasználatlan lehetőség van.} Brúnó őrmestert is többet szerepeltetem, aki a történet vége felé elég rendesen bekavar.

2008 január 18:
Kicsit csúszik a forgatókönyv írása, ugyanis a fősulim tanszékvezetője egy, az iskolát népszerűsítő film elkészítésével bízott meg. Kihívás a javából! De ez nem azt jelenti, hogy Elvírát nem fogom többé keresni....

2008 február 9:
Ismét Elvíra keresésére indultam. A forgatókönyv elejét némileg átirtam, kibővítettem. Sajnos nagyon lassan halodok vele. Alig várom, hogy elkészüljek vele. Rájöttem: a karakterprofilon is dolgoznom kell, hisz minél inkább kidolgozottak a karakterek, annál jobb a dráma minősége. Egy magas szinvonalú dráma esetében az egyes karakterek leírása akár több oldalra is rúghat.


2008 május 10:
Túl gyorsan halad az idő, én viszont túl lassan. A második verset, amit Ármin mond Rafaelnek, átírtam, s így minden tekintetben jobb lett. A forgatókönyv befejezése megint csúszik. Megint összesűrűsödtek a dolgaim, mert nem tudok gazdálkodni az idővel....

2008 június 5:
A karakterprofilokat jelentősen kibővítettem, így még érdekesebbek lettek a szereplők. Célom, hogy valamennyi főbb karakter felejthetetlen legyen. A neheze persze még hátravan: a forgatókönyvben {és s a vásznon is később} meg kell hogy jelenjenek a személyiségjegyek. Ez a legnehezebb a forgatókönyvírásban. Ehhez kell tehetség, kitartás, és rengeteg gyakorlás. Az atmoszférát is közel tökéletesre kell csiszolni. Mind a történetnek, mind az eseményeknek mind a karaktereknek kerek egészet kell alkotniuk, melyet a borongós, sejtelmes és sötét légkörnek kell felejthetetlenné tenni.

2008 augusztus 8:
Újabb és újabb ötletek jutnak eszembe. A gond az hogy némelyiket meglehetősen nehéz beépíteni a történetbe, hogy ne sérüljön, és ne essen szét a sztori. Az írás lassan halad. Már én is nagyon be akarom fejezni, hogy mihamarabb eljussak az inkubációs fázisba. A végleges verziót angolra is lefordíttatom. A karakterprofil ismét bővült. De a kérdés még mindig ugyanaz: Hol van Elvíra?
süti beállítások módosítása